Stappenplan fokken pups

Wilt u een nestje fokken?
Doe dit dan in overleg met de fokadviescommissie en vraag fokadvies?
Het is wel belangrijk dat uw nest voldoet aan het de richtlijnen van het Fokreglement. (klik hier voor het VFR)
Hieronder het stappenplan.

1: Allereerst meld u uw hond aan voor op de lijst registratie CFVN fokdieren.
Uw hond dient aan de volgende minimale voorwaarden te voldoen.
*Ingeschreven in het Nederlands hondenstamboek van de Raad van Beheer (NHSB)
*Leeftijd: min. 18 maanden (teef), min. 18 maanden (reu).
*Werk: KNJV C-diploma & kwalificatie GOED op veldwedstrijd voor staande honden. Of geslaagd voor de Jachtaanlegtest van de CFVN
*Exterieur: 2x ZEER GOED (door ras-erkende keurmeester en waarvan tenminste 1x op KCM van CFVN)
*Gezondheid: Heupdysplasie uitslag: A of B en ED Vrij. HD en ED moet worden beoordeeld door het panel van de Raad van Beheer. Schouder OCD Vrij. Röntgenfoto’s worden niet door de RvB beoordeeld maar moeten wel gemaakt worden door een dierenarts met een overeenkomt met de RvB.
Voor het aanmeldformulier klik hier

2: Ga op zoek naar een geschikte reu.
Maak eventueel ook gebruik van onze dekreuenlijst. Klik hier.

3: Vraag het fokadvies aan.
Vul het formulier volledig in en voeg de gevraagde documentatie toe.
Na goedkeuring wordt uw geplande nest op de website en in het clubblad gepubliceerd.
Klik hier voor het aanvraagformulier.

4: Na de dekking vult u het dekformulier in.
De dekdatum bijgevoegd op de website.
Klik hier voor het dekformulier

5: Na de geboorte vult u het geboortebericht in.
De geboorte wordt bijgevoegd op de website, net als de nog beschikbare pups.
Klik hier voor het geboorteformulier.

6: 8 weken na de geboorte wordt het nest van de pagina verwijderd.
Mochten er nog pups beschikbaar zijn en u wilt het nog laten staan, gelieve contact op te nemen met de webmaster via e-mail webmaster@ceskyfousekvereniging.nl

De formulieren voor aanvraag CFVN geregistreerd fokdier, aanvraag Fokadvies, Dekbericht formulier en Geboortebericht formulier zijn ook te vinden op de “deze pagina”.

Zowel het dekbericht formulier, als geboortebericht formulier inzenden tot 14 dagen nadien.