Veldwerk

CFVN een eigen veldwedstrijd? Onze vereniging heeft de afgelopen jaren veel activiteiten opgezet voor het werken met de Cesky Fousek als veelzijdige jachthond. We verzorgen lezingen en introductiedagen voor apporteren, veldwerk en zweetwerk. We hebben inmiddels, in samenwerking met andere verenigingen, een KNJV Jachthondenproef, Jeugd Veldwerkwedstrijd een Meervoudige Apporteerproef en we hebben een eigen Zweetspoorproef. Het testen van deze eigenschappen is erg belangrijk voor het behoud van het ras.

Wilt u ons helpen het plaatje compleet te maken?
Voor een veldwedstrijd zijn open velden nodig met jong graan, stoppel, bieten of groenbemester. Het wild waarop gewerkt wordt is fazant en/of patrijs. Voor een wedstrijd is een behoorlijke hoeveelheid hectaren nodig. Bent u bereid uw veld ter beschikking te stellen voor een veldwedstrijd? Dan praten wij graag met u verder over de mogelijkheden.

Commissie Gebruikshonden

Landelijke kalender veldwedstrijden