Inventaris Gezondheid

De Cesky Fousek is over het algemeen een gezond ras, dat willen wij graag zou houden. Op dit moment zijn er nog geen redenen om ons zorgen te maken over grote gezondheidsproblemen binnen het ras. Al onze Nederlandse fokdieren worden gecontroleerd op heupdysplasie en de resultaten zijn doorgaans prima. Ook wordt tijdens de jachtaanlegtest gekeken naar eventuele zichtbare problemen.

Het is van groot belang dat we voor de toekomst gezondheidsproblemen met een (mogelijke) erfelijke achtergrond goed registreren. Daarom vragen wij uw medewerking.

Is uw hond langdurig kreupel (eventueel na ’n ongeval), heeft hij last van gedragsproblemen, krijgt hij kale flanken in de winter, lijdt hij aan epilepsie, heeft hij een auto-immuunziekte, kanker of een andere aandoening? Meld dit dan alstublieft zodat wij dit kunnen registreren. Uw melding zal uiteraard zorgvuldig en integer behandeld worden. Ook bij vragen kunt u met deze commissie contact op nemen.

Formulier aanmelden gezondheidsproblemen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Ellis Olde Bolhaar
Fokadviescommissie